ARCHIWUM WIADOMOŚCI





15.01.2015 RD Osoby skierowane do otrzymania pomocy żywnościowej w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Żywnościowa 2014 - 2020 informujemy że pomoc wydawana będzie dla osób wyłącznie w następujących terminach:
dla osób z nazwiskiem zaczynającym się od litery:
A - K - w dniu 19 stycznia 2015 r. (8:00 - 15:00)
L - Ż - w dniu 20 stycznia 2015 r. (8:00 - 15:00)
Przypominamy że wydawaniem paczek żywnościowych zajmować się będzie:
Brodnickie Centrum Caritas
im. Biskupa Jana Chrapka
ul. Gajdy 3
87-300 Brodnica
13.01.2015 r.RD Osoby zainteresowane uzyskaniem skierowania do otrzymania pomocy żywnościowej w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Żywnościowa 2014-2020 prosimy o kontakt
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Brodnicy informuje, że od 1 grudnia 2014 r. działa Program Operacyjny Pomoc Żywnościowa 2014 - 2020. Jest on realizowany w ramach Europejskiego Funduszu Pomocy Najbardziej Potrzebującym (FEAD), który zastąpił obowiązujący do końca 2013 r. program "Dostarczania nadwyżek żywności najuboższej ludności UE (PEAD).
Kwalifikować i wydawać skierowania do otrzymania pomocy żywnościowej w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Żywnościowa współfinansowanego z Europejskiego Fundusz Pomocy Najbardziej Potrzebującym (FEAD) (zał. Nr 4 do wytycznych) będzie:
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Brodnicy ul. Ustronie 2B
Przy dokonywaniu kwalifikacji tut. Ośrodek będzie brał pod uwagę fakt korzystania z form pomocy finansowej w ramach wieloletniego programu wspierania finansowego gmin w zakresie dożywiania "Pomoc państwa w zakresie dożywiania" na lata 2014-2020, aby zapewnić uzupełniający charakter pomocy z PO PŻ. Osoby, które nie korzystały wcześniej z pomocy społecznej będą musiały złożyć zaświadczenia lub oświadczenia o wysokości dochodu osoby lub członków wspólnie zamieszkałych w rodzinie.
O terminie wydawania paczek poinformujemy w oddzielnym ogłoszeniu.
Wydawaniem paczek żywnościowych będzie zajmować się:
Brodnickie Centrum Caritas
im. Biskupa Jana Chrapka
ul. Gajdy 3
87-300 Brodnica
W nadchodzących dniach świąt Bożego Narodzenia życzymy Państwu wielu radosnych chwil spędzonych w rodzinnym gronie, spokoju i odpoczynku od codziennych trosk,
a w Nowym 2015 Roku wszelkiej pomyślności
Dyrekcja i pracownicy MOPS w Brodnicy
19.12.2014 RD Program Podsumowania Kampanii „Odpowiedzialny Kierowca” - 14 stycznia 2015r. o godz.10.00 w Brodnickim Domu Kultury
1. Powitanie przez Dyrektora MOPS Brodnica zaproszonych gości.
2. Zapoznanie zgromadzonych gości z ideą Kampanii.
3. Przedstawienie przez przedstawiciela Komendy Powiatowej Policji w Brodnicy danych statystycznych dotyczących problemu nietrzeźwych kierowców, wypadków na drogach lokalnych oraz podejmowanych działań na rzecz bezpieczeństwa na drodz.
4. "Debata" prowadzona przez funkcjonariusz policji z uczestnikami spotkania na temat bezpieczeństwa na lokalnych drogach.
5. Wręczenie nagród dla uczestników konkursu rysunkowego nt. "Odpowiedzialny kierowca".
6. Przedstawienie przez Szkoły Podstawowe przygotowanych spektakli.
7. Przedstawienie przez szkoły gimnazjalne przygotowanych pokazów multimedialnych.
8. Wręczenie nagród dla uczestników konkursów i podsumowanie Kampanii.
08.12.2014 r.RD Pomoc żywnościowa
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Brodnicy informuje, że od 1 grudnia 2014 r. zaczął działać Program Operacyjny Pomoc Żywnościowa 2014 - 2020. Jest on realizowany w ramach Europejskiego Funduszu Pomocy Najbardziej Potrzebującym (FEAD), który zastąpił obowiązujący do końca 2013 r. program "Dostarczania nadwyżek żywności najuboższej ludności UE (PEAD).
Jego celem będzie przekazywanie osobom o najniższych dochodach pomocy w formie paczek z żywnością, składających się z pięciu rodzajów artykułów spożywczych (makaron świderki, mielonka wieprzowa, cukier, olej rzepakowy, mleko UHT). Wytyczne Programu przewidują, że pomocą żywnościową w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Żywnościowa mogą być objęte osoby i rodziny znajdujące się w trudnej sytuacji, np. z powodu bezdomności, bezrobocia, niepełnosprawności, migranci i inni spełniający kryteria określone w art. 7 ustawy o pomocy społecznej, których dochód nie przekracza 150% kryterium dochodowego uprawniającego do skorzystania z pomocy społecznej tj. 813 zł dla osoby samotnie gospodarującej oraz 684 zł w przeliczeniu na osobę w rodzinie. Na jedną osobę będzie mogło przypadać od jednej do trzech paczek (z preferencją dla dzieci z rodzin wielodzietnych i niepełnych). Kwalifikować i wydawać skierowania do otrzymania pomocy żywnościowej w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Żywnościowa współfinansowanego z Europejskiego Fundusz Pomocy Najbardziej Potrzebującym (FEAD) (zał. Nr 4 do wytycznych) będzie:
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Brodnicy ul. Ustronie 2B
Przy dokonywaniu kwalifikacji tut. Ośrodek będzie brał pod uwagę fakt korzystania z form pomocy finansowej w ramach wieloletniego programu wspierania finansowego gmin w zakresie dożywiania "Pomoc państwa w zakresie dożywiania" na lata 2014-2020, aby zapewnić uzupełniający charakter pomocy z PO PŻ. Osoby, które nie korzystały wcześniej z pomocy społecznej będą musiały złożyć zaświadczenia lub oświadczenia o wysokości dochodu osoby lub członków wspólnie zamieszkałych w rodzinie.
Pierwszy etap programu będzie realizowany od m-ca grudnia 2014 r. do 31 stycznia 2015 r. (o dokładnym terminie wydawania paczek poinformujemy w oddzielnym ogłoszeniu).
Wydawaniem paczek żywnościowych będzie zajmować się:
Brodnickie Centrum Caritas
im. Biskupa Jana Chrapka
ul. Gajdy 3
87-300 Brodnica
01.12.2014 r. POMOC DLA BEZDOMNYCH Schroniska/Noclegownie/Ogrzewalnie
! Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej informuje osoby bezdomne, że noclegownia na terenie gminy miasta Brodnica prowadzona jest przez Brodnickie Centrum Caritas ul. Gajdy 3.
Warunkiem otrzymania pobytu jest skierowanie lub uzgodnienie gminy właściwej według ostatniego miejsca zameldowania na pobyt stały z Brodnickim Centrum Caritas. Osoby ostatnio zameldowane na pobyt stały w mieście Brodnica otrzymają skierowanie po udaniu się do tutejszego ośrodka pomocy społecznej przy ulicy Ustronie 2B.
Osobą zajmującą się osobami bezdomnymi w Miejskim Ośrodku jest Pani Izabela Kwiecińska - pracownik socjalny (tel. 56 4982742 w 219)
informator więcej informacji plakat z informacją
materiały pochodzą ze strony: Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej w Toruniu
01.12.2014 r.
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Brodnicy i Brodnicki Dom Kultury w Brodnicy przy współpracy brodnickich szkół podstawowych i gimnazjalnych podjął działania na rzecz bezpieczeństwa na drogach oraz propagowania trzeźwości wśród kierowców.
Działania profilaktyczne i edukacyjne trwają w szkołach podstawowych i gimnazjalnych od października 2014r. Dziękujemy dyrektorom i pedagogom za włączenie się w Kampanię i czynny w niej udział.
Trwa ogólnopolska kampania „Odpowiedzialny Kierowca”, której celem jest zjednoczenie samorządów w walce z niepokojącymi zjawiskami poprzez edukację i profilaktykę wśród dzieci, młodzieży i osób dorosłych.
Bezpieczne drogi i trzeźwi kierowcy to kwestie, na których zależy każdemu , bez względu na status społeczny.
Odpowiedzialny Kierowca to nie tylko osoba, którą widzimy za kierownicą samochodu. To przede wszystkim odpowiedzialny użytkownik ruchu drogowego, w tym rowerzysta, motocyklista, a także pieszy, którego zachowanie również wpływa na bezpieczeństwo na drodze.
Główne cele kampanii to: walka z kierowcami prowadzącymi samochód pod wpływem alkoholu, promocja bezpieczeństwa w ruchu drogowym, poprawa znajomości przepisów, samodoskonalenie własnych umiejętności, rozwaga, umiejętność udzielenia pierwszej pomocy.
Kampania opiera się na profesjonalnych materiałach edukacyjno-profilaktycznych skierowanych do dzieci ze szkoły podstawowej, młodzieży gimnazjalnej i ponadgimnazjalnej, młodych kierowców oraz dorosłych użytkowników dróg.
W szkołach podstawowych kl.I-III ogłoszony został konkurs rysunkowy na temat „Odpowiedzialny kierowca”, kl.IV- VI przygotują przedstawienie – apel o w/w tematyce a gimnazja przygotują pokaz multimedialny o zagrożeniach na drodze.
Konkurs to swoista forma apelu do uczestników ruchu drogowego o odpowiedzialność za siebie i drugiego człowieka.
Podsumowanie lokalnej Kampanii „Odpowiedzialny Kierowca” odbędzie się 14 stycznia 2015r. o godz.10.00 w Brodnickim Domu Kultury.
Dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Brodnicy serdecznie zaprasza mieszkańców Brodnicy na wspólne podkreślenie ważności problemu i propagowanie trzeźwości.
TERMIN SKŁADANIA WNIOSKÓW O PRZYZNANIE STYPENDIUM SZKOLNEGO - DO 15 WRZEŚNIA (SŁUCHACZE KOLEGIÓW DO 15 PAŹDZIERNIKA) (więcej informacji)
Wnioski o ustalenie prawa do świadczeń rodzinnych wraz z dodatkami na okres zasiłkowy od 01.11.2014r. do 30.10.2015r. składa się we wrześniu. Do wniosku należy dołączyć:
- zaświadczenie z urzędu skarbowego o dochodzie za 2013r. (wszystkich pełnoletnich członków rodziny),
- dokumentację dotyczącą przebiegu aktywności zawodowej od 2013r. do chwili składania wniosku,
- zaświadczenie ze szkoły dzieci ze szkół ponadgimnazjalnych,
- wysokość składki zdrowotnej opłaconej w 2013r. (wszystkich pełnoletnich członków rodziny) oraz oświadczenie o dochodach niepodlegających opodatkowaniu w roku 2013 r.
W przypadku, gdy ojciec dziecka jest nieuznany, należy również dołączyć aktualny zupełny akt urodzenia dziecka.
W sytuacji gdy okoliczności sprawy mające wpływ na prawo do świadczeń rodzinnych wymagają potwierdzenia innym dokumentem, tutejszy Ośrodek może domagać się takiego dokumentu.
22.07.2014 r. (25.08.2014 r.) TERMINY SKŁADANIA WNIOSKÓW NA OKRES ŚWIADCZENIOWY 2014/2015 (FUNDUSZ ALIMENTACYJNY)
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Brodnicy przypomina, że wnioski o ustalenie prawa do świadczeń z funduszu alimentacyjnego na okres zasiłkowy od 01.10.2014r. do 30.09.2015r. składa się w sierpniu. Do wniosku należy dołączyć: zaświadczenie (wystawione w sierpniu) od komornika sądowego o bezskuteczności egzekucji za ostatnie 2 miesiące (tj. czerwiec i lipiec 2014 r.) , zaświadczenie z urzędu skarbowego o dochodzie za 2013r. (wszystkich pełnoletnich członków rodziny), składki zdrowotne odprowadzone w 2013 r. wszystkich pełnoletnich członków rodziny oraz oświadczenie o dochodach nieopodatkowanych , oryginał aktu urodzenia osoby uprawnionej oraz wyrok sądowy orzekający alimenty.
16.06.2014 r. INFORMACJA - KARTA DUŻEJ RODZINY
Burmistrz Brodnicy informuje, że w zawiązku z przewidywanym terminem na dzień 16 czerwca 2014 r. wejścia w życie Uchwały Rady Ministrów w sprawie ustanowienia rządowego programu dla rodzin wielodzietnych istnieje możliwość przyznania rodzinom wielodzietnym Karty Dużej Rodziny . Karta będzie uprawniała do skorzystania z programu , który ma na celu promowanie modelu rodziny wielodzietnej , umacnianie jej m.in. poprzez zwiększenie szans rozwojowych i życiowych dzieci i młodzieży z rodzin wielodzietnych.
Rodziny, w których wychowuje się co najmniej troje dzieci mogą ubiegać się
o przyznanie im Karty Dużej Rodziny . Wzór wniosku można uzyskać w Urzędzie Miejskim w Brodnicy , ul. Kamionka 23 pok. 101( w wersji papierowej ) oraz w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Brodnicy , ul. Ustronie 2 B ( Dział Świadczeń Rodzinnych ) Wersję elektroniczną wniosku zamieszczono w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Brodnicy w zakładce Karta Dużej Rodziny . Szczegółowych informacji udzielają pracownicy Urzędu Miejskiego w Brodnicy pok. 101 i pracownicy Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Brodnicy , ul. Ustronie 2 B . Informacje w formie elektronicznej są dostępne na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej w zakładce projekty aktów prawnych - projekty aktów prawnych i inne oraz projekty rozporządzeń – polityka rodzinna.
Wnioski można składać od 16.06.2014 r. w Urzędzie Miejskim (kancelaria Urzędu – pokój 211).
09.05.2014 r.
Informacja w sprawie ustawy z dnia 24 kwietnia 2014 r. dla osób pobierających świadczenie pielęgnacyjne.
W dniu 01.05.2014r. weszła w życie ustawa z dnia 24 kwietnia 2014r. o zmianie ustawy
o świadczeniach rodzinnych zawierającej harmonogram podwyższania wysokości świadczenia pielęgnacyjnego począwszy od 01 maja 2014r. (800 zł), 2015r. - 1200 zł, 2016r. – 1300 zł miesięcznie – i jego dalszej corocznej waloryzacji stosownie do tempa wzrostu najniższego wynagrodzenia za pracę.
Informacja w sprawie ustawy z dnia 4 kwietnia 2014 r. o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów.
Ustawa z dnia 4 kwietnia 2014 r. o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów (Dz.U. 2014 poz. 567)
30.04.2014 r.
Ustawa z dnia 24 kwietnia 2014 r. o zmianie ustawy o świadczeniach rodzinnych (Dz.U. 2014 poz 559)
30.04.2014 r. informacje z Oficjalnej strony Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej:
http://www.prezydent.pl/prawo/ustawy/podpisane/
Informacja o ustawie z dnia 24 kwietnia 2014 r. o zmianie ustawy o świadczeniach rodzinnych.
Informacja w sprawie ustawy z dnia 4 kwietnia 2014 r. o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów.
WAŻNE !!!: Na dzień 29 kwiecień 2014 r. ustawa z dnia 4 kwietnia 2014 r. o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów nie została jeszcze opublikowana
ZDROWYCH I SPOKOJNYCH ŚWIĄT WIELKANOCNYCH, SMACZNEGO JAJKA, RADOŚCI W KAŻDYM DOMU ORAZ POMYŚLNOŚCI I UŚMIECHU NA KAŻDY DZIEŃ ŻYCZY DYREKCJA I PRACOWNICY MIEJSKIEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ
|
![]() |
19.03.2014r. NIEBIESKA LINIA -PDF
28.02.2014 r.
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej zaprasza wszystkich zainteresowanych pracą w Brodnickim Centrum Wolontariatu na spotkanie organizacyjne, które odbędzie się w dniu 12 marca 2014 roku o godz. 10.00 w Dziale Poradnictwa Rodzinnego Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej przy ul. Jakuba 22 w Brodnicy.
Jednocześnie informujemy, iż od dnia inauguracji tj. 12.03.2014 roku pracownik MOPS – koordynator Brodnickiego Centrum Wolontariatu dyżurował będzie udzielając wszelkich niezbędnych informacji w Dziale Poradnictwa Rodzinnego we wtorki od godz. 16.00 – 18.00 oraz w piątki od godz. 8.00 – 10.00 tel. 56 4919771.
21.02.2014 r.
(dotyczy decyzji w sprawie przyznania dodatku energetycznego)
21.02.2014 r.
Wniosek o dodatek energetyczny - zmiana wzoru wniosku ( w związku ze zmianą dot. opłaty skarbowej )

08.01.2014 r.
Komunikat Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej w sprawie rządowego programu wspierania osób pobierających świadczenie pielęgnacyjne w okresie od stycznia do marca 2014 r.
19.12.2013 r.
Informacja o wynikach naboru na wolne urzędnicze stanowisko pracy - referent ds. dodatku energetycznego w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Brodnicy w wymiarze pełnego etatu.
W wyniku zakończonej procedury naboru na w/w stanowisko została wybrana Pani Kamila Wiśniewska.
Uzasadnienie dokonanego wyboru: wybrany kandydat spełnił wymogi formalne oraz w wyniku przeprowadzonego testu uzyskał największą ilość punktów.
19 grudnia 2013 r.
DYREKTOR
/-/ Alfred Józefiak
18.12.2013 r.
Ogłoszenie
o wyborze najlepszych ofert w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w trybie zapytania o cenę na dożywianie uczniów w stołówkach szkolnych
-
Na dożywianie uczniów w szkole podstawowej nr 1 w Brodnicy wybrano ofertę S.C. Dolecka, Nowicka(100p). Pozstałe oferty: Bogusława Konieczka (97p), S.C.Skiba (83p), Bożena Irwan (91p), Bożena Monczkowska (91p).
-
Na dożywianie uczniów w szkole podstawowej nr 2 wybrano ofertę Bożeny Irwan (100p). Pozstałe oferty: Bogusława Konieczka (97p), S.C.Skiba (83p), , Bożena Monczkowska (91p).
-
Na dożywianie uczniów w szkole podstawowej nr 4 wybrano ofertę Bogusławy Konieczka (100p). Pozstałe oferty: S.C.Skiba (83p), Bożena Irwan (90p), Bożena Monczkowska (90p).
-
Na dożywianie uczniów w gimnazjum nr 1 wybrano ofertę Bożeny Irwan (100p). Pozstałe oferty: Bogusława Konieczka (97p), S.C.Skiba (83p), Bożena Monczkowska (91p).
-
Na dożywianie uczniów w Zespole Szkół nr 1 wybrano ofertę S.C. M.K. Skiba (100p). Pozstałe oferty: Bogusława Konieczka (97p), Bożena Irwan (91p), Bożena Monczkowska (91p).
Ogłoszenie
o wyborze najlepszych ofert w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w trybie zapytania o cenę na:
Przygotowanie oraz wydanie posiłków osobom korzystającym z pomocy MOPS w Brodnicy.
W trakcie prowadzonego postępowania złożono dwie oferty. Wybrano ofertę Centrum Ekonomii Społecznej BONUM, ul. Gajdy 3, 87-300 Brodnica(100p). Druga oferta: Bogusława Konieczka, ul. K.Wielkiego 1/4 , 87-300 Brodnica (74p).
09.12.2013r.
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Brodnicy ul. Ustronie 2b, informuje, że wpłynęło 25 wniosków w celu naboru na wolne urzędnicze stanowisko pracy – referent ds. dodatku energetycznego w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Brodnicy w wymiarze pełnego etatu.
Jeden wniosek wpłynął po terminie, siedem nie spełniło wymogów formalnych.
Po weryfikacji formalnej złożonych dokumentów do dalszego etapu zakwalifikowało się siedemnaście osób.
Osoby które spełniły wymogi formalne winny zgłosić się w dniu 11.12.2013r do Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Brodnicy ul. Ustronie 2 b o godzinie podanej niżej w celu przeprowadzenia dalszej procedury.
Lista osób spełniających wymogi formalne wynikające z ogłoszenia o naborze/godziny stawienia:
-
Adamkiewicz Artur /9,30
-
Antczak Karolina /9,30
-
Betlejewska Lucyna /9,30
-
Buchalska Patrycja /9,30
-
Dembek Marta /9,30
-
Dworznikowska Monika /9,30
-
Górka Małgorzata /10,00
-
Jodko Karolina /10,00
-
Karczewska Renata /10,00
-
Kin Beata /10,00
-
Kowalczyk Andżelika /10,00
-
Kowalska Anita /10,00
-
Ostrowska Joanna /10,30
-
Skowrońska Justyna /10,30
-
Szymańska Justyna /10,30
-
Śmiecikowska Dorota /10,30
-
Wiśniewska Kamila /10,30
03.12.2013 r.
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej informuje że wypłaty świadczeń rodzinnych i świadczeń z funduszu alimentacyjnego w grudniu odbędą się według następującego harmonogramu:
A – L – 10.12.2013 r.
Ł – Ż – 12.12.2013 r.
18.11.2013 r.
DODATEK ENERGETYCZNY
dla osób otrzymujących dodatek mieszkaniowy
Od 1 stycznia 2014 r. osoby otrzymujące dodatek mieszkaniowy będą miały prawo do nowego świadczenia tj. zryczałtowanego dodatku energetycznego.
Na podstawie wprowadzonej definicji „odbiorca wrażliwy energii elektrycznej” wynikającej ze zmienionego Prawa energetycznego (Dz. U. z 2013 r., poz. 984), od 1 stycznia 2014 r. uzyska prawo do zryczałtowanego dodatku energetycznego. Jednocześnie nastąpiła zmiana w ustawie z dnia 21 czerwca 2001 r. o dodatkach mieszkaniowych w art. 3 ust. 3, określająca, że dodatek energetyczny nie będzie wliczany do dochodu będącego podstawą do obliczania dodatku mieszkaniowego.
Ustawa z dnia 26 lipca 2013 r. o zmianie ustawy – Prawo energetyczne oraz niektórych innych ustaw, wprowadziła nową definicję – odbiorca wrażliwy energii elektrycznej. Zgodnie z dodanym w Prawie energetycznym w art. 3, pkt 13c - jest to osoba, której przyznano dodatek mieszkaniowy w rozumieniu art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r. o dodatkach mieszkaniowych, która jest stroną umowy kompleksowej lub umowy sprzedaży energii elektrycznej zawartej z przedsiębiorstwem energetycznym i zamieszkuje w miejscu dostarczania energii elektrycznej.
Osobie, która spełnia jednocześnie wszystkie trzy powyższe warunki przysługuje zryczałtowany dodatek energetyczny, który wynosi rocznie nie więcej niż 30% iloczynu limitu zużycia energii elektrycznej oraz średniej ceny energii elektrycznej dla odbiorcy energii elektrycznej w gospodarstwie domowym.
Wysokość limitu, wynosi:
1. 900 kWh w roku kalendarzowym – dla gospodarstwa domowego prowadzonego przez osobę samotną;
2. 1250 kWh w roku kalendarzowym – dla gospodarstwa domowego składającego się z 2 do 4 osób;
3. 1500 kWh w roku kalendarzowym – dla gospodarstwa domowego składającego się z co najmniej 5 osób.
Dodatek energetyczny będzie przyznawał wójt, burmistrz lub prezydent miasta, w drodze decyzji, na wniosek odbiorcy wrażliwego energii elektrycznej. Do wniosku należy dołączyć kopię umowy kompleksowej lub umowy sprzedaży energii elektrycznej.
Dodatek będzie wypłacany do dnia 10 każdego miesiąca z góry, z wyjątkiem miesiąca stycznia, w którym dodatek energetyczny wypłacany będzie do dnia 30 stycznia danego roku. Dodatek energetyczny wynosić będzie miesięcznie 1/12 kwoty rocznej dodatku energetycznego ogłaszanej przez ministra właściwego do spraw gospodarki.
Celem otrzymania dodatku energetycznego należy złożyć stosowny wniosek w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Brodnicy.
Informacja o terminie rozpoczęcia przyjmowania wniosków zostanie podana w miesiącu grudniu 2013r.
13.11.2013 r.
ZARZĄDZENIE NR 310/2013 BURMISTRZA BRODNICY z dnia 13 listopada 2013 r. w sprawie otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego Miasta Brodnicy
01.10.2013 r. KLUB AKTYWNOŚCI LOKALNEJ
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
24.09.2013 r.
Wynik ogłoszenia o naborze nr 1/2013
naboru na wolne stanowisko pracy w Dziale Świadczeń Rodzinnych i Funduszu Alimentacyjnego Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Brodnicy w wymiarze 3/4 etatu
(informacje szczegółowe- wynik ogłoszenia o naborze)
02.09.2013 r.
Ogłoszenie o naborze nr 1/2013
02 wrzesień 2013r.
Ogłoszenie o naborze nr 1/2013
Dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Brodnicy ul. Ustronie 2b, 87- 300 Brodnica ogłasza
nabór na wolne stanowisko pracy w Dziale Świadczeń Rodzinnych i Funduszu Alimentacyjnego Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Brodnicy w wymiarze 3/4 etatu
(informacje szczegółowe- ogłoszenie o naborze)
19.08.2013 r.
TERMIN SKŁADANIA WNIOSKÓW O PRZYZNANIE STYPENDIUM SZKOLNEGO - DO 15 WRZEŚNIA (SŁUCHACZE KOLEGIÓW DO 15 PAŹDZIERNIKA) (więcej informacji)
08.07.2013 r.
TERMINY SKŁADANIA WNIOSKÓW NA OKRES ZASIŁKOWY 2013/2014
Wnioski o ustalenie prawa do świadczeń rodzinnych wraz z dodatkami na okres zasiłkowy od 01.11.2013r. do 30.10.2014r. składa się we wrześniu. Do wniosku należy dołączyć:
- zaświadczenie z urzędu skarbowego o dochodzie za 2012r. (wszystkich pełnoletnich członków rodziny),
- dokumentację dotyczącą przebiegu aktywności zawodowej od 2012r. do chwili składania wniosku,
- zaświadczenie ze szkoły dzieci ze szkół ponadgimnazjalnych,
- wysokość składki zdrowotnej opłaconej w 2012r. (wszystkich pełnoletnich członków rodziny) oraz oświadczenie o dochodach niepodlegających opodatkowaniu w roku 2012 r.
W przypadku, gdy ojciec dziecka jest nieuznany, należy również dołączyć zupełny akt urodzenia dziecka.
W sytuacji gdy okoliczności sprawy mające wpływ na prawo do świadczeń rodzinnych wymagają potwierdzenia innym dokumentem, tutejszy Ośrodek może domagać się takiego dokumentu.
08.07.2013 r.
TERMINY SKŁADANIA WNIOSKÓW NA OKRES ŚWIADCZENIOWY 2013/2014
(FUNDUSZ ALIMENTACYJNY)
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Brodnicy przypomina, że wnioski o ustalenie prawa do świadczeń z funduszu alimentacyjnego na okres zasiłkowy od 01.10.2013r. do 30.09.2014r. składa się w sierpniu. Do wniosku należy dołączyć: zaświadczenie od komornika sądowego o bezskuteczności egzekucji za ostatnie 2 miesiące, zaświadczenie z urzędu skarbowego o dochodzie za 2012r. (wszystkich pełnoletnich członków rodziny), składki zdrowotne odprowadzone w 2012 r. wszystkich pełnoletnich członków rodziny oraz oświadczenie o dochodach nieopodatkowanych , oryginał aktu urodzenia osoby uprawnionej oraz wyrok sądowy orzekający alimenty.
01.07.2013 r.
Informujemy, że Gmina Miasta Brodnicy przystąpiła do realizacji projektu
„Likwidacja barier wykluczenia cyfrowego na obszarze miasta Brodnicy”
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka
Projekt ma na celu dostarczenie do 4 szkół oraz 70 gospodarstw domowych zagrożonych wykluczeniem cyfrowym, darmowego Internetu w okresie realizacji projektu wraz z narzędziem umożliwiającym korzystanie z niego, tj. komputera z oprogramowaniem oraz szkoleń osób biorących udział w projekcie.
Projekt skierowany jest do mieszkańców Gminy Miasta Brodnicy, którzy posiadają meldunek na jej terenie, a którzy nie posiadają dostępu do Internetu, w szczególności:
· 15 osób niepełnosprawne ze znacznym lub umiarkowanym stopniem niepełnosprawności lub z orzeczeniem równoważnym,
· 55 gospodarstw domowych spełniających warunki upoważniające do otrzymania wsparcia w ramach systemu pomocy społecznej.
Wybór Beneficjentów Ostatecznych, w przypadku wpłynięcia większej niż zakładana liczby zgłoszeń, odbędzie się na podstawie wysokości dochodów, z pierwszeństwem dla rodzin posiadających dzieci w wieku szkolnym, które uzyskały najwyższą średnią w roku szkolnym. Szczegółowe kryteria wyboru określa regulamin rekrutacji dostępny na stronach www.brodnica.pl oraz w siedzibie Urzędu Miejskiego. Udział w projekcie jest bezpłatny.
Formularze należy składać w terminie od 1 do 15 lipca 2013 w pok. nr 203 w godzinach urzędowania, tj. poniedziałek, środa, czwartek, piątek 7.30 -15.30, wtorek 8.00 - 16.00.
Wszelkich informacji dotyczących naboru wniosków oraz wypełniania formularzy udziela:
Małgorzata Trędowska, pok. nr 203, nr tel. 56 49 30 318
09.05.2013 r.
Dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Brodnicy informuje o organizowanym spotkaniu przez Brodnickie Centrum Caritas im. Bpa Jana Chrapka wraz z Państwowym Funduszem Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, Starostą Brodnickim, Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Brodnicy, Warsztatami Terapii Zajęciowej, Zespołem Szkół Specjalnych. Spotkanie pod nazwą SPORT, KULTURA I TURYSTYKA WŚRÓD OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCHPOWIATU BRODNICKIEGO odbędzie się w dniu 23 maja 2013 r.
Celem spotkania jest dotarcie do jak największej liczby osób niepełnosprawnych które nie są aktywizowane w żadnej z form proponowanych przez nasz powiat.
Program Spotkania w Brodnickim Centrum Caritas, pismo dotyczące w/w spotkania - szczegóły
07.05.2013 r.
26.04.2013 r. - I URODZINY KLUBU AKTYWNOŚCI LOKALNEJ
Wiosna z Klubem Aktywności Lokalnej
03.04.2013 r.
Informacja dla osób uprawnionych do świadczenia pielęgnacyjnego
1 kwietnia 2013 r. weszło w życie Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 26 marca 2013 r. w sprawie szczegółowych warunków realizacji rządowego programu wspierania osób uprawnionych do świadczenia pielęgnacyjnego.
02.04.2013 r.
KOMUNIKAT W SPRAWIE SKŁADANIA WNIOSKÓW NA DOŻYWIANIE DZIECI
W SZKOŁACH
Informujemy, że można składać wnioski na dożywianie uczniów w szkołach na okres od stycznia do czerwca 2013r.
Prosimy rodziców o składanie kompletnych wniosków wraz z dokumentami potwierdzającymi dochody członków rodziny za miesiąc poprzedzający złożenie wniosku:
1. Pisemny wniosek o przyznanie pomocy.
2. Dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość - do wglądu.
3.Oryginały zaświadczeń o dochodach rodziny z miesiąca poprzedzającego złożenie wniosku o pomoc.
4. W razie konieczności inne dokumenty potwierdzające trudną sytuację życiową.
Wnioski przyjmowane są przez pracowników socjalnych.
Kryterium dochodowe uprawniające do otrzymania przez ucznia bezpłatnego gorącego posiłku w szkole od 1 stycznia 2013 r. wynosi 150 % kryterium dochodowego na osobę w rodzinie, wynikającego z ustawy o pomocy społecznej (456,00 zł na osobę w rodzinie x 150 % = 684,00 zł).
Jeżeli dochód na osobę w rodzinie znajduje się w przedziale od 151% - do 180% posiłek może być przyznany za odpłatnością 50% kosztu posiłku. W przypadku przekroczenia 180% kryterium dochodowego - posiłek jest przyznawany za 100% odpłatnością rodzica.
Ustawa z 29 grudnia 2005 r. (Dz.U. Nr 267 z 30 grudnia 2005 r. poz. 2258 i 2259) o ustanowieniu programu wieloletniego "Pomoc państwa w zakresie dożywiania".
22.03.2013 r.
Nowe wysokości opłat za usługi opiekuńcze świadczone przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
12.03.2013 r.
Zmiany w świadczeniach opiekuńczych 2013 r.
2. Informacja Ministerstwa dotycząca specjalnego zasiłku opiekuńczego
22.02.2013 r.
NOWE TERNINY WYPŁAT ŚWIADCZEŃ W MIEJSKIM OŚRODKU POMOCY SPOŁECZNEJ
- OBOWIĄZUJĄCE OD MARCA 2013 R.
Rodzaje zasiłku | Dzień wypłat |
Celowe | 7, 13, 20 |
Okresowe | 11, 22, 28 |
Rządowy Program | 17 i 19 |
Celowe POKL | 3 |
Stałe | 4 |
Dodatek mieszkaniowy | 8 |
Świadczenia rodzinne Fundusz alimentacyjny |
A - L 24 Ł-Ż 26 |
Są to stałe terminy wypłat świadczeń. Jeżeli termin przypada w sobotę lub niedzielę to świadczenia będą wypłacane
w piątek.
22.02.2013 r.
WYPŁATY ŚWIADCZEŃ RODZINNYCH I FUNDUSZU ALIMENTACYJNEGO - ZMIANA HARMONOGRAMU
Od marca 2013 r. wypłaty świadczeń rodzinnych i świadczeń z funduszu alimentacyjnego odbywają się według następującego grafiku:
A – L 24 dnia każdego miesiąca
Ł – Ż 26 dnia każdego miesiąca
Jeżeli dzień wypłaty przypada w sobotę lub w niedzielę – po odbiór należności należy zgłosić się w piątek.
Wypłaty na konta bankowe 20 dnia każdego miesiąca.
14.02.2013 r.
Szanowni Państwo,
Rodziny znajdujące się w trudnej sytuacji finansowej, opiekujące się dziećmi w ciężkim stanie klinicznym, mogą ubiegać się o roczne stypendium Stowarzyszenia SPES. Wnioski składa się drogą elektroniczną, przez internet.
Szczegółowe informacje znajdują się w załączonych materiałach oraz na stronie: www.dla-dzieci.spes.org.pl
informacja , linki:[1] http://www.dla-dzieci.spes.org.pl [2] http://www.spes.org.pl/
29.01.2013 r. Ferie z Klubem Aktywności Lokalnej
16.01.2013 r.
Informujemy że wnioski dotyczące dofinansowania do udziału w turnusie rehabilitacyjnym przyjmowane są przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie od dnia 1 marca 2013 roku do dnia 1 kwietnia 2013 roku a wnioski dotyczące dofinansowania likwidacji barier architektonicznych, technicznych oraz w komunikowaniu się przyjmowane będą od dnia 7 stycznia do 28 lutego 2013 roku. W/w wnioski dostępne są na stronie internetowej www.pcpr-brodnica.bip.net.pl
W celu załatwienia formalności bądz uzyskania bliższych informacji prosimy zgłosić się do Centrum, ul. Zamkowa 13a, Brodnica (tel. 564984769.)
08.01.2013 r.
Komunikat w sprawie wprowadzenia od 1 stycznia 2013 r. kryterium dochodowego przy ubieganiu się o jednorazową zapomogę z tytułu urodzenia się dziecka.
Od 1 stycznia 2013 r. prawo do jednorazowej zapomogi z tytułu urodzenia się dziecka (tzw. becikowego), jest uzależnione od kryterium dochodowego, które wynosi 1922 zł miesięcznie w przeliczeniu na osobę w rodzinie. Powyższe zmiany wynikają z ustawy z dnia 12 października 2012 r. o zmianie ustawy o świadczeniach rodzinnych, która w dniu 15 listopada 2012 r. została opublikowana w Dzienniku Ustaw (poz. 1255).
Ustawa z dnia 12 października 2012 r. o zmianie ustawy o świadczeniach rodzinnych
08.01.2013 r.
W dniu 3 stycznia 2013 r. Minister Pracy i Polityki Społecznej podpisał nowe rozporządzenie w sprawie sposobu i trybu postępowania w sprawach o świadczenia rodzinne.
Rozporządzenie wprowadza w szczególności wzór wniosku o ustalenie prawa do jednorazowej zapomogi z tytułu urodzenia się dziecka oraz wzór wniosku o ustalenie prawa do nowego świadczenia opiekuńczego – specjalnego zasiłku opiekuńczego.
Rozporządzenie zostało opublikowane w Dzienniku Ustaw (Dz.U. z dnia 3 stycznia 2013 r., poz. 3) i weszło w życie z dniem 4 stycznia 2013 r. .
W załączeniu tekst rozporządzenia.
Biuro ds. Polityki Prorodzinnej i Przeciwdziałania Przemocy w Departamencie Spraw Społecznych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko - Pomorskiego w Toruniu udziela pomocy prawnej i psychologicznej, podejmuje interwencje w instytucjach, z którymi muszą kontaktować się pokrzywdzeni, udziela ochrony socjalnej i propaguje Polską Kartę Praw Ofiary (dokument zawierający prawa przysługujące ofiarom przestępstw). Pracownicy Biura podejmują również akcje medialne i szkoleniowe oraz inicjatywy w zakresie zmian w obowiązującym prawie.
Dyżury pracującego w Biurze prawnika odbywają się w każdym przedstawicielstwie Urzędu Marszałkowskiego raz w miesiącu.
· NAJBLIŻSZY DYŻUR W GRUDZIĄDZU ODBĘDZIE SIĘ 11 GRUDNIA 2012 R. GODZ. 10.00- 14.00
W PRZEDSTAWICIELSTWIE URZĘDU MARSZAŁKOWSKIEGO WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO W GRUDZIĄDZU PRZY UL. SIENKIEWICZA 22
PROSIMY TELEFONICZNIE UZGODNIĆ GODZINĘ PRZYJĘCIA, ABY UNIKNĄĆ ZBĘDNEGO OCZEKIWANIA, POD NUMEREM 56 / 462 63 61.
Informujemy, że prawnik udzielający porad dotyczących przemocy pełni dyżur w każdy pierwszy piątek miesiąca w godz. od 9.00. do 14.00 w Dziale Poradnictwa Rodzinnego w Brodnicy na ul. Św. Jakuba 22.
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich przy Urzędzie Marszałkowskim Województwa Kujawsko-Pomorskiego serdecznie zaprasza OSOBY NIEPEŁNOSPRAWNE (MOŻLIWOŚĆ UCZESTNICTWA WRAZ Z OPIEKUNEM) na bezpłatne spotkania informacyjne o możliwościach dofinansowania dla osób niepełnosprawnych z Programu Kapitał Ludzki pn.„PEŁNO SPRAW DLA NIEPEŁNOSPRAWNYCH", które odbędzie się w godzinach 10.00-14.00:
12 GRUDNIA 2012 W GRUDZIĄDZU W HOTELU RAD, UL. CHEŁMIŃSKA 144
NA SPOTKANIU MOŻNA BĘDZIE UZYSKAĆ INFORMACJE O:
- warsztatach aktywizacji zawodowej i społecznej,
- doradztwie zawodowym,
- kursach i szkoleniach,
- wsparciu na założenie działalności gospodarczej.
Zgłoszenia uczestników przyjmowane są za pomocą formularza zgłoszeniowego lub pod numerem telefonu 56 656 11 00.
Program spotkania tutaj.
Liczba miejsc jest ograniczona. Decyduje kolejność zgłoszeń.
Lokalny Punkt Informacyjny Przedstawicielstwo Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko-Pomorskiego w Grudziądzu ul. Sienkiewicza 22 tel. (56) 462 45 15 fax (56) 462 24 22
e-mail: ue.grudziadz@kujawsko-pomorskie.pl
WWW.MRR.GOV.PL
WWW.MOJREGION.EU
WWW.FUNDUSZEEUROPEJSKIE.GOV.PL
Informacje podane przez Punkt Informacyjny nie mogą stanowić podstawy do formułowania jakichkolwiek roszczeń, a także nie stanowią oferty w rozumieniu prawa polskiego. Punkt Informacyjny ani jego pracownicy nie odpowiadają za błędną interpretację udzielonych informacji, ani za następstwa czynności podjętych na ich podstawie.
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej informuje że wypłaty świadczeń rodzinnych i świadczeń z funduszu alimentacyjnego w grudniu odbędą się według następującego harmonogramu:
A – J – 12.12.2012 r.
K – P – 13.12.2012 r.
R – Ż - 14.12.2012 r.
Wypłaty na konta bankowe - 20 grudnia 2012 r.
Informacja dotycząca naboru na wolne stanowisko urzędnicze – samodzielny referent ds. funduszu alimentacyjnego oraz świadczeń rodzinnych (umowa na zastępstwo) - wyniki naboru
25.10.2012 r.
Międzynarodowa Organizacja ds. Migracji w partnerstwie z Ministerstwem Spraw Wewnętrznych i Państwową Inspekcją Pracy realizuje projekt Prawa migrantów w praktyce
Projekt ma na celu ułatwienie integracji obywateli państw spoza Unii Europejskiej poprzez zwiększanie ich świadomości na temat praw i obowiązków w Polsce oraz podjęcie działań przyczyniających się do przeciwdziałania przejawom dyskryminacji i wyzyskowi migrantów, zwłaszcza na rynku pracy (wykorzystywanie przez pracodawcę lub pośrednika pracy). Pomoc w zależności od indywidualnych potrzeb może obejmować doradztwo, jak i pomoc materialną lub rzeczową. Uruchomiona została także infolinia, gdzie migranci oraz ich pracodawcy mogą uzyskać informacje dotyczące swoich praw i obowiązków, umówić się na konsultacje z prawnikiem, czy też uzyskać informacje, jak postępować, by otrzymać pomoc materialną.
Infolinia dla Migrantów (prowadzona przez IOM) - numer telefonu 22 490 20 44
23.10.2012 r.
Informacja dotycząca naboru na wolne stanowisko urzędnicze – samodzielny referent ds. funduszu alimentacyjnego oraz świadczeń rodzinnych (umowa na zastępstwo)
19.10.2012 r.
08.10.2012 r.
Ogłoszenie o naborze nr 1/12
Dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Brodnicy ul. Ustronie 2b, 87- 300 Brodnica ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze – samodzielny referent ds. funduszu alimentacyjnego oraz świadczeń rodzinnych (umowa na zastępstwo)
(więcej informacji)02.10.2012 r.
24.09.2012 r.
31.08.2012 r.
31.08.2012 r.
Wnioski o ustalenie prawa do świadczeń rodzinnych wraz z dodatkami na okres zasiłkowy od 01.11.2012r. do 30.10.2013r. składa się we wrześniu. Do wniosku należy dołączyć:
Rada Ministrów w dniu 25 czerwca 2012 r. przyjęła uchwałę Nr 104/2012 w sprawie ustanowienia rządowego programu wspierania niektórych osób pobierających świadczenie pielęgnacyjne oraz rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków realizacji rządowego programu wspierania niektórych osób pobierających świadczenie pielęgnacyjne (Dz. U. z dnia 28 czerwca 2012 r., poz. 732).
Uchwała i rozporządzenie przewidują, że niektóre osoby, tj. matka, ojciec lub opiekun faktyczny dziecka (opiekun faktyczny dziecka, to osoba faktycznie opiekująca się dzieckiem, która wystąpiła z wnioskiem do sądu rodzinnego o jego przysposobienie), mające w lipcu, sierpniu, wrześniu, październiku, listopadzie lub grudniu 2012 r. prawo do świadczenia pielęgnacyjnego na podstawie ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (Dz. U. z 2006 r., Nr 139, poz. 992, z późn. zm.) - niezależnie od wieku dziecka, otrzymają dodatkowe świadczenie w wysokości 100 zł miesięcznie.
Pomoc będzie przyznawana z urzędu. Inne niż wyżej wymienione osoby otrzymujące świadczenie pielęgnacyjne, nie są objęte rządowym programem wspierania niektórych osób pobierających świadczenie pielęgnacyjne. Zgodnie z przepisami ww. rozporządzenia, pomoc będzie wypłacana w przyjętym w danej gminie terminie wypłaty świadczenia pielęgnacyjnego.
Osoby uprawnione do pomocy nie muszą składać wniosków o jej przyznanie, gdyż będzie ona przyznawana i wypłacana z urzędu przez organ właściwy realizujący w danej gminie świadczenia rodzinne.
Jest to pomoc w kwocie 100 zł miesięcznie i zgodnie z ww. rozporządzeniem Rady Ministrów, przysługuje osobom mającym ustalone prawo do świadczenia pielęgnacyjnego za miesiąc lipiec, sierpień, wrzesień, październik, listopad lub grudzień 2012 r. Oznacza to, że za każdy z ww. miesięcy, osobie mającej za dany miesiąc prawo do świadczenia pielęgnacyjnego, należy wypłacić po 100 zł pomocy.
Pomoc będzie realizowana ze środków budżetu państwa.
11.06.2012 r.
!!! Zmiana terminu składania wniosków o udzielenie pomocy finansowej realizowanej w ramach rządowego programu wspierania niektórych osób pobierających świadczenie pielęgnacyjne !!!
Zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 maja 2012 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków realizacji rządowego programu wspierania niektórych osób pobierających świadczenie pielęgnacyjne zmieniony został termin składania wniosków - do 30 czerwca 2012 r.
22.05.2012 r. (zm. 11.06.2012 r.)
!!! PILNE !!!
Informacja w sprawie rządowego programu wspierania niektórych osób pobierających świadczenie pielęgnacyjne
1. Prawo do pomocy przysługuje matce, ojcu lub opiekunowi faktycznemu dziecka mającym ustalone za miesiąc kwiecień, maj lub czerwiec 2012 r. prawo do świadczenia pielęgnacyjnego przyznane na podstawie ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (Dz. U. z 2006 r., Nr 139, poz. 992, z późn. zm.).
2. Pomoc jest wypłacana w terminie wypłaty świadczenia pielęgnacyjnego.
3. Pomoc przysługuje w wysokości 100 zł miesięcznie.
4. Pomocy udziela się na wniosek osoby uprawnionej.
5. Wniosek składa się w terminie do 31 maja 2012 r. (Dz. U. z 2012, poz. 641) do 30 czerwca 2012 r. , a w przypadku gdy świadczenie pielęgnacyjne przyznano po tym dniu, w terminie 7 dni od dnia, w którym decyzja o przyznaniu prawa do świadczenia pielęgnacyjnego stała się ostateczna.
6. Wniosek złożony po terminie pozostawia się bez rozpoznania.
15.05.2012 r.
KLUB AKTYWNOŚCI LOKALNEJ
W dniu 26.04.2012 r. na Osiedlu przy ul. Sikorskiego 62 odbyła się inauguracja działalności Klubu Aktywności Lokalnej. Do dyspozycji mieszkańców oddano pomieszczenie wyposażone w podstawowe meble i sprzęty niezbędne do prowadzenia zajęć tematycznych. W godzinach pracy Klubu od 13.00-19.00 każdy z mieszkańców może biorąc udział w różnego typu zajęciach (plastycznych, sportowych, komputerowych itp.) w sposób twórczy i aktywny spędzić wolny czas, skorzystać z komputera podłączonego do Internetu. Dzieci pod nadzorem pracownika mają możliwość odrobienia lekcji i przygotowania prac na bieżące zajęcia szkolne.

06.03.2012 r.
05.01.2012 r.
Informacja dotycząca czasu pracy Działu Poradnictwa Rodzinnego
Informujemy, że zadania realizowane dotychczas przez Poradnię Rodzinną realizowane są przez Dział Poradnictwa Rodzinnego Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Brodnicy (tel. 56 49 197 71) . Siedziba Działu Poradnictwa Rodzinnego mieści się na ul. Św. Jakuba 22.
Rozkład czasu pracy:
Sekretariat - od poniedziałku do piątku od godz. 7.30 do 15.30
Specjalista pracy z rodziną - pedagog - terapeuta
poniedziałek od godz. 8.00 do 16.00
wtorek od godz. 11.00 do 18.00
środa od godz. 8.00 do 15.00
czwartek od godz. 11.00 do 18.00
piątek od godz. 8.00 do 15.00
Specjalista pracy z rodziną - psycholog
poniedziałek od godz. 8.00 do 12.00
środa od godz. 12.00 do 18.00
02.01.2012 r.
Komunikat w sprawie rządowego programu wspierania niektórych osób pobierających świadczenie pielęgnacyjne w okresie od stycznia do marca 2012 r.
Rada Ministrów, w dniu 27 grudnia 2011 r., przyjęła uchwałę w sprawie ustanowienia rządowego programu wspierania niektórych osób pobierających świadczenie pielęgnacyjne oraz rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków realizacji rządowego programu wspierania niektórych osób pobierających świadczenie pielęgnacyjne w okresie od stycznia do marca 2012 r.
Uchwała i rozporządzenie przewiduje, że niektóre osoby, tj. matka, ojciec lub opiekun faktyczny dziecka (opiekun faktyczny dziecka, to osoba faktycznie opiekująca się dzieckiem, która wystąpiła z wnioskiem do sądu rodzinnego o jego przysposobienie), mające w styczniu, lutym lub marcu 2012 r. prawo do świadczenia pielęgnacyjnego na podstawie ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (Dz. U. z 2006 r., Nr 139, poz. 992, z późn. zm.), otrzymają dodatkowe świadczenie w wysokości 100 zł miesięcznie.
Pomoc będzie przyznawana na wniosek ww. osób.
Inne niż wyżej wymienione osoby otrzymujące świadczenie pielęgnacyjne, nie są objęte rządowym programem wspierania niektórych osób pobierających świadczenie pielęgnacyjne.
Zgodnie z przepisami ww. rozporządzenia, pomoc będzie wypłacana w przyjętym w danej gminie terminie wypłaty świadczenia pielęgnacyjnego za miesiąc styczeń, luty, marzec 2012 r. Będzie ją przyznawał i wypłacał organ właściwy realizujący w danej gminie świadczenia rodzinne (tj. wójt, burmistrz lub prezydent miasta lub upoważniony kierownik/pracownik ośrodka pomocy społecznej lub innej jednostki organizacyjnej gminy). W związku z powyższym, decyzje ustalające prawo do pomocy podpisuje organ właściwy realizujący w danej gminie świadczenia rodzinne, tj. wójt, burmistrz lub prezydent miasta lub upoważniony do realizacji świadczeń rodzinnych w danej gminie kierownik/pracownik ośrodka pomocy społecznej lub innej jednostki organizacyjnej gminy.
Osoba mająca ustalone prawo do świadczenia pielęgnacyjnego musi złożyć do ww. organów wniosek o przyznanie pomocy (nie został określony wzór takiego wniosku co oznacza, że jego forma jest dowolna). Wniosek powinien zostać złożony w terminie do 31 stycznia 2012 r. Osoby, którym świadczenie pielęgnacyjne za miesiąc styczeń, luty lub marzec 2012 r. będzie przyznane po 31 stycznia 2012 r., wniosek o przyznanie pomocy powinny złożyć w terminie 7 dni od dnia, w którym decyzja o przyznaniu prawa do świadczenia pielęgnacyjnego stała się ostateczna. Wnioski złożone po upływie ww. terminów zostaną pozostawione bez rozpoznania.
Jest to pomoc w kwocie 100 zł miesięcznie i zgodnie z ww. rozporządzeniem Rady Ministrów, przysługuje osobom mającym ustalone prawo do świadczenia pielęgnacyjnego za miesiąc styczeń, luty lub marzec 2012 r. oraz realizowana jest w terminie wypłaty świadczenia pielęgnacyjnego za ww. miesiące. Oznacza to, że w każdym z ww. miesięcy, osobie mającej za dany miesiąc prawo do świadczenia pielęgnacyjnego, należy wypłacić po 100 zł pomocy.
27.12.2012 r.
INFORMACJA O ZMIANIE NUMERU TELEFONU
WYPŁATY ŚWIADCZEŃ RODZINNYCH I ALIMENTACYJNYCH - GRUDZIEŃ 2011
Wszystkie wypłaty gotówkowe świadczeń rodzinnych i alimentacyjnych za grudzień 2011 odbędą się
20 grudnia 2011 r.
Informacja o zmianach, wchodzących z dniem 1 stycznia 2012 r., zasad ustalania prawa do dodatku do zasiłku rodzinnego z tytułu urodzenia dziecka i jednorazowej zapomogi z tytułu urodzenia się dziecka.
Od 1 stycznia 2012 r., prawo do dodatku do zasiłku rodzinnego z tytułu urodzenia dziecka i jednorazowej zapomogi z tytułu urodzenia się dziecka, ponownie uzależnione będzie od przedstawienia przez osobę ubiegającą się zaświadczenia, że matka dziecka pozostawała pod opieką medyczną nie później niż od 10 tygodnia ciąży do porodu (przepisy ustawy z dnia 25 marca 2011 r. o ograniczaniu barier administracyjnych dla obywateli i przedsiębiorców nie przewidują możliwości zastąpienia ww. zaświadczenia oświadczeniem).Wzór powyższego zaświadczenia określony jest we wchodzącym w życie 1 stycznia 2012 r. rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 14 września 2010 r. w sprawie formy opieki medycznej nad kobietą w ciąży, uprawniającej do dodatku z tytułu urodzenia dziecka oraz wzoru zaświadczenia potwierdzającego pozostawanie pod tą opieką (Dz. U z 2010 r., Nr 183, poz. 1234).
Podstawa prawna: -art. 9 i art. 15 b ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (Dz. U. Nr 139, poz. 992, z późn. zm.),- art. 3 ustawy z dnia 5 marca 2010 r. o zmianie ustawy o świadczeniach rodzinnych oraz ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanej ze środków publicznych (Dz. U. Nr 50, poz. 301)
KOMUNIKAT W SPRAWIE RZĄDOWEGO PROGRAMU WSPIERANIA OSÓB POBIERAJĄCYCH ŚWIADCZENIE PIELĘGNACYJNE
Rada Ministrów w dniu 27 września 2011 r. przyjęła uchwałę ustanawiającą rządowy program wspierania osób pobierających świadczenie pielęgnacyjne. Uchwała przewiduje, że osoby mające w listopadzie lub grudniu 2011 r. prawo do świadczenia pielęgnacyjnego na podstawie ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (Dz. U. z 2006 r., Nr 139, poz. 992, z późn. zm.), otrzymają dodatkowe świadczenie w wysokości 100 zł miesięcznie. Pomoc będzie przyznawana na wniosek ww. osób.
W dniu 4 października 2011 r., Rada Ministrów przyjęła rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków realizacji, wskazanego wyżej, rządowego programu wspierania osób pobierających świadczenie pielęgnacyjne.
Zgodnie z przepisami rozporządzenia, pomoc będzie wypłacana w przyjętym w danej gminie terminie wypłaty świadczenia pielęgnacyjnego w listopadzie i grudniu 2011 r. Będzie ją przyznawał i wypłacał organ właściwy realizujący w danej gminie świadczenia rodzinne (tj. wójt, burmistrz lub prezydent miasta lub upoważniony kierownik/pracownik ośrodka pomocy społecznej lub innej jednostki organizacyjnej gminy).
Osoba mająca ustalone prawo do świadczenia pielęgnacyjnego musi złożyć do ww. organów wniosek o przyznanie pomocy (nie został określony wzór takiego wniosku co oznacza, że jego forma jest dowolna). Wniosek powinien zostać złożony w terminie do 31 października 2011 r. Osoby, którym świadczenie pielęgnacyjne za miesiąc listopad lub grudzień 2011 r. będzie przyznane po 31 października 2011 r., wniosek o przyznanie pomocy powinny złożyć w terminie 7 dni od dnia, w którym decyzja o przyznaniu prawa do świadczenia pielęgnacyjnego stała się ostateczna. Wnioski złożone po upływie ww. terminów zostaną pozostawione bez rozpoznania.
TERMINY WYPŁAT
Wypłaty świadczeń rodzinnych i świadczeń z funduszu alimentacyjnego odbywają się według następującego grafiku:
A – J – 24 dnia każdego miesiąca
K – P – 26 dnia każdego miesiąca
R – Ż - 28 dnia każdego miesiąca
Wypłaty na konta bankowe - 20 dnia każdego miesiąca.
Jeśli termin wypłaty przypada w sobotę lub niedzielę z zasady terminem wypłaty jest piątek.